Uppdrag
Vi fick den stora äran att tillsammans med Reklambyrån Kärnhuset ta fram konceptet för Arlas monter under Gastro Nord 2014. Konceptet var att konstruera montern efter de olika måltidstillfällen. Frukost, Lunch, Fika/mellanmål och middag. Kravet var att det skulle vara en öppen monter och att det ska finnas plats för provsmakning.
Utmaning
Utmaningen var att få till de olika zonerna för måltiderna i montern. Hur gör man det utan att det blir rörigt? Att ha tillräckligt med provsmakningsytor för de olika måltiderna samt att få plats med förråd. Att synas på håll var också ett kriterium.
Lösning
Genom att lägga olika mattor och bygga upp välvda väggar i varje måltidszon så fick man till bra områden som symboliserar de olika måltiderna. Pelaren blev den centrala delen i montern. Den fungerade som förråd samtidigt som det blev stommen för den stora snurrande loggan som syntes över hela mässan. Diskar placerades runtom pelaren för att kunna fungera i alla måltidszonerna.
Uppdragsgivare: Arla Food
I detta projekt stod vi för:
- Idéer och skisser
- Montering
- Projektledning
- Snickeri