
Uppdrag
Att Lexus andas kvalitet och design kan vi nog alla vara överens om. Det betyder också att allt de gör ska ha den känslan. Lexus byrå Insikt Kommunikation behövde ta fram ett koncept som ska användas i deras årliga road show. De åker runt till de olika åf för att presentera årets nyheter och behöver då bygga upp en miljö för att förstärka mötet med kunden.
Utmaning
Det får inte ta mycket plats vid transport, enkelt att byta budskap när nya modeller kommer, enkelt att bygga upp och ta ner. Och framför allt, det måste se snyggt ut. Det finns många system som kan användas för detta men just att det måste andas kvalitet och design var utmaningen tillsammans med de andra kriterierna.
Lösning
Det landade i att använda en POP-Up från Maxibit där det finns möjlighet till vitrin för tv skärm. Allt ryms i en rullväska på hjul, print av högsta kvalitet. Allt detta i kombination med att Insikt Kommunikation har en känsla för bild och layout gör att Lexus har använt den här lösningen i många år.