Skip to main content

Martin har en gedigen erfarenhet av hur man gör för att lyckas med mässmontrar, nedan delar han med sig av sina fem bästa tips.

1. Sätt upp tydliga mål och tänk igenom syftet med mässmontern, ställ frågan ”Vad vill vi åstadkomma med mässan?”. Är det att möta befintliga kunder, få in nya kunder, bygga varumärket eller lansera en ny produkt eller tjänst?
2. Tänk ut vilken målgrupp ni vill nå med mässmontern.
3. Välj ett huvudbudskap som ni vill förmedla, eftersom ni har kort tid på er att fånga besökarnas uppmärksamhet är det viktigt att vara tydlig med budskapet.
4. Fundera vilka mässor ni vill vara med på, utgå från årets största event när ni planerar. Materialet från den större mässan kan då användas till de mindre eventen.
5. Bestäm hur ni ska göra för att följa upp mässmontern. Man kan till exempel planera för att ringa alla leads man har fått, uppdatera kundregister eller skicka information till kunder som ni har fått kontaktuppgifter till.

Hur kan Expo image hjälpa er med mässmontrar?

Vi hjälper er att sticka ut ur mängden med kreativa idéer och lösningar. Vi hjälper till med helheten runt mässmontern, med allt från design och produktion till transport, montering och lagring. Vi har stor erfarenhet av mässor i Sverige och utomlands. Kontakta oss idag så diskuterar vi gärna dina frågor och ideér!

Se exempel på montrar som vi har gjort.

Se mer av montern vi gjorde för Philipson Söderberg på Beer & Whiskey här.